Business Model Canvas Professional
In deze workshop ga je binnen een groep gelijkgestemden, met je eigen idee aan de slag om er een business model van te maken. Dat kan gaan over jouw eigen (nog op te zetten) onderneming of een concept dat je aan het uitwerken bent, of een evenement wat je wilt organiseren, of een boek dat je wilt gaan schrijven, eigenlijk alles waarmee je waarde wilt creëren.
Deze workshop wordt gedaan in een groep waar maximaal 4 ideeën worden uitgewerkt. Het kan zijn dat je met twee personen komt en aan één idee wilt werken. Dat kan en mag ook en kan soms juist erg prettig zijn.
- Waarde propositie aansluiten op klant profiel
- Testen van je waarde propositie
- Inrichten van de waarde propositie (partners/ taken/ resources)
- Marketing en sales strategie
- De balans opmaken
- Pitchen van jouw idee
De workshop bestaat uit vier volle werkdagen. Waarbij je werkt aan jouw Canvas en meedenkt over de andere ideeën. De workshop wordt afgesloten met een presentatie, waarbij je ook toehoorders mag uitnodigen.
Als je de workshop hebt afgesloten heb je nagedacht over alle element van je business concept en kan je een besluit nemen of je overgaat tot actie.
De ingrediënten
- Workshop van 4 volle werkdagen en een presentatie (avond)
- Directe feedback op je ideeën van gelijkgestemden, begeleidt door ervaren ondernemer
- maximaal 4 ideeën, waardoor er veel ruimte is voor jouw proces
- Inspirerende ruimte, waar het niet voelt als werken, geeft vrijheid en creativiteit
- In korte tijd heel intensief werken aan je eigen Business Concept
- Concrete en werkbare uitkomsten, om direct te kunnen starten
Prijslijst
BMC Workshop – 2.950 euroBMC Workshop – 1.750 euro (tarief tweede deelnemer)
BMC Spar sessie – 695 euro per dagdeel
Een-op-een creatieve ondersteuning – 200 euro per sessie van 1,5 uur, in aansluiting op een workshop.
Incl. lunch, diner, materialen, heel veel post-it’s, je eigen canvas op A2 formaat en een afsluitende presentatie voor genodigden. De drankjes zijn voor eigen rekening. Excl. 21% BTW.
Door de samenwerking met anderen werd mijn model steeds scherper. Ik merkte dat vooraf vooral mijn voorkeursgebieden scherp waren. Maar als ondernemer zal je toch het totale model moeten overzien.
Door zo intensief te werken aan het business model ga je op een gegeven moment het model voor meer dingen toepassen. In gesprekken weet ik nu razendsnel hoe het model in elkaar steekt en waar de uitdagingen zitten. Dit geeft mij in mijn adviserende vak een voorsprong.